To właśnie przez to, tak istotny jest odpowiedni marketing. Osoby zatrudnione w tymże sektorze naszej firmy powinny dobrze wiedzieć, jaki typ ludzi zazwyczaj potrzebuje produktów konkretnego rodzaju i w jaki sposób do takich ludzi dotrzeć. Jeśli zatem sprzedajemy przykładowo rolki, robimy reklamę skierowaną do młodzieży i umieszczamy ją na jakimś serwisie społecznościowym, z których grupa ta niezwykle często korzysta.
Załóżmy zatem, że jesteś posiadaczem tego lokalu, w którym jest podawane amerykańskie jedzenie. Czyli na przykład hamburgery. Choć należy naturalnie zwrócić uwagę, że hamburgery to niemiecka potrawa - najzwyczajniej kilkadziesiąt milionów Amerykanów to Niemcy z pochodzenia. Cóż, jeżeli prowadzona przez nas restauracja jest w umiejętny sposób zarządzana, podaje klientom smaczne jedzenie, zapewne na spokojnie znajdzie klientelę. Jednak trzeba mieć na uwadze, że w końcu klientów nigdy zbyt mało. Co w takim razie powinniśmy zrobić, aby być właścicielem bardziej popularnego lokalu?
Pizzeria to świetny biznes - w końcu to raczej żadna tajemnica, iż akurat na jedzeniu, szczególnie na właśnie pizzy, jest bardzo duża marża. Jednak tych pizzerii powstało po 1989 r. naprawdę wiele, więc taka typowa pizzeria ma ciężko. Naturalnie można w łatwy sposób poprawić swoje statystyki, tzn. sprawić, że będziemy mieli okazję dużo lepiej radzić sobie z zarządzaniem biznesem restauracyjnym. Czymś najbardziej istotnym jest to by szczegółowo pomyśleć czy na pewno serwowana przez nas pizza jest w porządku.
Można śmiało powiedzieć, iż w przypadku tej firmy, która głównie swoją ofertę kieruje do zainteresowanych z jednego miasta, na przykład Zielonej Góry, najbardziej odpowiednim rozwiązaniem są wszelkiej maści media lokalne. Zasadniczo reklama w lokalnych mediach, przykładowo stacji radiowej albo czasopiśmie, nie jest droga. Chociaż nie można wyłącznie ograniczyć promocji do typowo tradycyjnych mediów. Także godne zainteresowania są lokalne portale internetowe, nawet fora dyskusyjne. Weźmy choćby pod uwagę tak zwany marketing szeptany. Kiedy buzz marketing jest przeprowadzany przez specjalistów, to efekty są całkiem dobre.